Про наш музей

Доповідь на педагогічній раді 05.01.2018

Обираючи профіль музею ми орієнтувались на потреби закладу, досвід інших шкільних музеїв та власні можливості. Ураховуючи це було обрано профіль комплексного краєзнавчого музею. Це поєднання історії, культури, етнографії, географії тощо.
Наш музей сплановано за хронологічним принципом побудови експозиції – з давніх часів до наших днів. У музеї переплітаються мотиви України як території, України, як держави, формування української нації, рідного краю – Слобожанщини та нашого закладу освіти.
Мотивуючий настрій глядачам має надавати цитати Геродота та Г.С. Сковороди.
Стрічка часу символізує поєднання минулого та теперішнього.
У музеї є справжні частини глечиків епохи бронзи та заліза.
Широкою експозицією представлено побут Слобожанщини 19-20 століть.
Значна частина експонатів була подарована музею учителями, батьками учнів. Наприклад,  справжню хлібну картку 1948 року надала музею Баженова Валентина Євгеніївна.
Важлива частина музею це напрямок патріотичного виховання, оскільки завдяки безпосередньому зв’язку із духовними надбаннями та історичним минулим, дозволяє науково ілюструвати ті чи інші події і факти. Наприклад, три стенди присвячені Г.О. Рудику, що загинув під час визволення Харкова у 1943 році неподалік нашого закладу.
Один стенд присвячений воїну-інтернаціоналісту Михайлу Ленчику. Стенду було створено у 2014 році на честь 25-річніці виводу Радянських військ з Афганістану. З цією людиною пройшла зустріч учнів нашого закладу.
Планується створення стенду про учасника Другої світової війни Миколи Васильовича Поснова.
У музеї є справжні бойові експонати: патрони, кулеметні стрічки, фрагменти боєприпасів, елементи військової форми часів Другої світової війни та Антитерористичної операції на Сході України.  
Унікальним є матеріали щодо історії нашого закладу від дня його заснування.
Усі елементи експозиції постійно поповнюються новим експонатами завдяки  нашій адміністрації, педагогічному колективу, ветеранам і батькам учнів.
Використання елементів музейної педагогіки дозволяє:
- підвищити інтерес вихованців до навчання;
- урізноманітнити форми і методи навчально-виховної роботи;
- посилити міжпредметні зв’язки;
- використовувати нестандартні види занять;
- підвищувати загальний рівень культури учнів та впливати на формування їх свідомого ставлення до культурної спадщини людства.

Отже, музейна педагогіка активно сприяє процесу виховання особистості, формуванню нового способу мислення, відходу від авторитарних принципів та підвищенню мотивації до навчальної діяльності, що відповідає сучасним тенденціям особистісно орієнтованої освіти. 

























Немає коментарів:

Дописати коментар